24 Aralık 2014 Çarşamba

jose mourinho ve yaklaşım

Birçok kültürde arkadaşlığın liderliği engellediğine inanılır ama oyuncularıyla kurduğu yakınlık Mourinho'yu en iyi tanımlayan özelliklerden biri oldu elbette birçok kişi oyuncularla arkadaş olmamamız gerektiğini söyler .Ben tam tersini düşünüyorum .Oyuncularla arkadaş değilseniz kadrodan maksimum verimi alamazsınız.Onlarla arkadaş olmalısınız ama vereceğiniz cevabın her zaman bekledikleri ya da duymak istedikleri cevap olmayacağını da anlamak zorundalar.Bunu anlamalılar ama yine de arkadaş olmanız gerektiğini düşünüyorum.Bundan korkan insanlarıda anlamıyorum.Arkadaşlık yaklaşımı ,onları meslektaş olarak en az sizinki kadar önemli biriş yapan kişiler olarak görmeyi gerektirir.Mourinho oyunculara verdiği değere açıkca ihanet eden bir olay anlatıyor.'geçmişten bir hikaye  : oyuncularla uçak yolculuğu yapmanın iki yolu vardır.Ya hep birlikte business uçarsınız ya da herkes için yer yoksa oyuncular orada uçarsa sizde teknik ekibiniz ile ekonomi sınıfa geçersiniz.Benim business ta gitme sebebim onların gidiyor oluşu.Herkese yetecek kadar yer yoksa arkalarında giderim.Bir lider olarak hatırlamanız gereken şeylerden biri de sizin için çalışan insanların sizden daha önemli olduğudur.' 

                                                                                       (The Manager Kitabından)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder